lyžiarske stredisko
Skalka arena Kremnica
Vyhliadková reštaurácia OTVORENÁ

Lanovka – info o oprave

Tak ako mnohý z Vás už určite viete, na lanovke Pekná vyhliadka došlo k technickej poruche na hlavnom motore, ktorý poháňa lanovku. Keďže logicky a oprávnene sa mnohí z Vás pýtajú, prečo neustále posúvame termín obnovenia prevádzky, prečo Vás zavádzame, je potrebné uviesť celú situáciu v na poriadok. Je to trochu na dlhšie, ale nech sa páči, tu je celý príbeh tak ako sa udial:

Lanovka vyhadzovala chybu už v piatok podvečer pred predminulým víkendom. Na základe vypisovaných porúch a predošlých skúseností sme pracovali na ich odstránení. Motor sme ani s pomocou technickej podporu výrobcu lanovky Doppelmayr nedokázali počas predminulého víkendu opraviť. Po obhliadke technika firmy ABB, ktorá je výrobcom motora a frekvenčného motora na našej lanovke, bol vyslovený ortieľ – odmontovať hlavný motor a dať ho opraviť. Motor sme minulý týždeň v pondelok v neskorých nočných hodinách odmontovali a v utorok ráno sa už nachádzal v Ostrave v oprave ABB Motor Service. V rovnakej hale, v ktorej sa tieto motory aj vyrábali dokiaľ výroba nebola presunutá do USA.
Podľa prvotnej obhliadky v servise bolo vykonané viacnásobné kompletné vyčistenie a vysušenie motora, ktoré však nepomohlo a motor ako taký sa musel nanovo previnúť. Čo je oprava, ktorú pri motoroch týchto parametrov (výkon 228 kW, váha 860 kg) bežne vykonávajú nielen v tomto servise minimálne za 10 dní. Rovnaký typ motora z lanovky v Jasnej bol v rovnakom servise na oprave 4 týždne…
Napriek tomu v servise zorganizovali víkendové smeny tak, aby sa nepretržite na motore pracovalo aj cez víkend a aby bol v pondelok tohto týždňa hotový. Za predpokladu, že všetko pôjde hladko. Ale žiaľ nešlo. Počas víkendu chýbali súčiastky na zmontovanie súčastí motora, ktoré hneď v pondelok boli objednané a vo večerných hodinách boli dodané do servisu. V utorok sa na prácach pokračovalo, ale v servise došlo k poruche jednej z pecí, v ktorej sa vysúšajú motory, čo na ďalší deň paralyzovalo prevádzku celého servisu. V stredu sa pokračovalo na práci v servise, avšak keďže náš motor nie je jediný v oprave, ako môžete vidieť na priložených fotkách, a nie sme ani žiadny veľký klient ako napríklad nejaká fabrika, nemôže vždy každé pracovisko okamžite začať pracovať len na našom motore. Keď to zhrnieme, vplyvom faktorov, ktoré sme ani my ani servis nemohli predpovedať, došlo k minimálne štvor-ďnovému meškaniu. Z toho dôvodu sme sa rozhodli, že už nieje načo čakať a vyrazili sme do Ostravy s cieľom pozrieť sa na opravu na tvare miesta a nech sa deje čo sa deje počkáme si na dokončenie motora priamo v Ostrave. Obhliadka motora sa uskutočnila, časť statora je zabandážovaná, cievky privarené, motor išiel na impregnáciu, počas noci sa bude v peci hriať a impregnácia bude vysúšať. Ráno budú práce pokračovať: očistenie impregnácie z častí kde nemá byť, vyváženie statora, zmontovanie celého motora a odskúšanie motora so záťažou. Všetky práce sú naplánované tak, že by mal byť motor zajtra 26.02.2016 v poobednajších hodinách hotový. Akonáhle sa tak stane, motor naložíme, odvezieme späť na Skalku a začneme so spätnou montážou. Bez ohľadu na to koľko bude hodín, či bude deň a či noc, motor namontujeme a lanovka by mala byť opäť prevádzkyschopná. Ako dôkaz viď nižšie foto z dnešného dňa.
Na základe vyššie uvedeného predpokladáme, že v sobotu 27.02.2016 bude lanovka opäť v prevádzke.
Mrzí nás celá vzniknutá situácia a s ňou súvisiace nepríjemnosti. Ale žiaľ aj technika sa občas pokazí. A že sa celá situácia bude vyvíjať tak ako sa vyvíjala, tak to sme naozaj nemohli ani tušiť…
Ďakujeme za pochopenie.

S pozdravom s Ostravy,
Ing. Peter Hyža

1 2 3 4 6 7